sâmbătă, 24 martie 2012

Nu existã maternitate fãrã curãţie. Maternitatea desãvârşitã e numai rodul curãţiei şi al harului. Treapta superioarã—firesc şi spontan.

Din punct de vedere exterior, din religiozitatea medievalã apuseanã au rezistat numai frânturi; din punctul de vedere al realului, însã, a subzistat esenţialul—acesta e marele triumf al creştinismului medieval apusean nedivizat—faptul cã a afirmat esenţialul.

Probabil cele mai frumoase versete din VT, dacã nu din toatã Biblia.

Continuaţi sã batjocoriţi Evanghelia Sfântului Luca, şi e pãcat.

Catolicii din Rãsãrit. De la catolici din Liban, dacã aveţi nedumeriri.

Era şi unul dintre teologii preferaţi ai Papei; poate cel mai mare teolog neamţ. Analogia cu Sf. Maxim.

Împãratul, realul, realitatea regalitãţii Lui.

Progresiştii apuseni au fost cei mai mari mariologi ai sc. XX.

Mâncarea& drumul& xenofobia.

Ispita din teologie, şi libertatea; nesubstituibilitatea. Momentul şi decizia.

Împãrtãşirea sfinţilor. Ceea ce sfinţeşte. Comuniunea celor sfinţiţi.

Împãrtãşirea sfinţilor este un mister atât de important, încât creştinãtatea l—a înscris în Crezul ei.

DUPĂ 3 ½ L.. Neantul şi fierea, nihilismul& înţelepciunea voioasã& umorul& bonomia&

Realism, naturalism& surrealism, originalitate, înariparea (JG, evreul argentinian, Sandlin, Ep. Sigrist, BW, evreul canadez, canadeza)& avangardism.

De vin., încetând sã lucrez în ambulator, am dat frâu liber nihilismului, mizantropiei, dispreţului şi limpezimii, ceea ce cred cã mi—a fãcut bine.

Mustaine are un ton de josnicie, perfidie şi ticãloşie, de depravare şi agresivitate—e vocea unei canalii.

Mã intereseazã ceea ce citesc despre Revert.

Vin., 3 ¼ ore de muzicã (7 ¾--9 ¾; 10 ¾--12). În locul dupã—amiezii de thrash intenţionate joi, mi—am oferit o searã de thrash, vin..

A îi lãsa cuvântul chiar autorului. Trad..

Suferinţa nu îi face pe oameni desãvârşiţi—deşi poate sã îi facã ceva mai buni. În general, nici asta nu se întâmplã.

Încerc sã îndepãrtez tot ceea ce ecraneazã, mascheazã, drapeazã neantul vieţii, zãdãrnicia ei; nenorocirea pe care—am cunoscut—o o iau drept ocazia de a nu regreta. Nu existã scurtãturi, am fãcut greşelile previzibile, nimic nu te absolvã de parcurgerea rutei greşelilor previzibile, aşteptabile. Refuz sã formulez teoretic ceea ce, la mine, e numai o trãire; iar formulatã teoretic, trãirea mea ar fi medicinã, nu filozofie.

Dacã Biblia e despre minuni, atunci nu mã intereseazã. Creştini critici, postmoderni, postnihilişti—nu postcreştini. Mai bine subtilitate—cu inteligenţã, decât simplitate—însã fãrã inteligenţã.

Foarte puţini ştiu sã nu fie sluga care—l încolţea pe Sf. Petru, sau slugile de la Marele Preot. Ceea ce e mai curat va fi dat pe mâna slugilor, a pramatiilor şi a canaliilor. Deriziunea, batjocura.

Black—ul ca punk actualizat.

Ceea ce e nesatisfãcãtor şi neconvingãtor la o literaturã, ceea ce nu convinge.

Izbucnirea de mizantropie, ieri şi azi.

‘Purtarea de grijã a Lui Dumnezeu’ înseamnã raţionalitatea firii, nu intervenţii miraculoase. În acest fel a purtat şi poartã Dumnezeu de grijã.

Frumuseţea fizicã e un mister sinistru, e misterul ticãloşiei—e ceea ce urâţeşte tot ceea ce atinge, pe dinãuntru şi pe dinafarã. Însã nu e ceva inexplicabil psihologic. E explicabil în termeni de zoologie, de etologie, mai degrabã decât de demonologie.

2, 45 mil.. (Luni—joi: 600+ 450+ 100 mii.)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu