‘Din plinãtatea Duhului Sfânt’. Un blog de literaturã şi psihologie. Tablete, eseuri, analize, racursiuri, adnotãri
vineri, 19 iulie 2013
În termenii obiectivităţii filozofice.
Îngrădiri.
Brussolo—sau chiar francizele, deşi nu la ele începusem prin a mă gândi—ca Tolkien la catolicul Watson.
Citit …& neîncrezător. Credulitatea. Luat de sus.
Concluzii, ieri (joi). ‘Elita’. Cârdăşie.
Marea, cf. luni. Grimasă.
‘Dintr—o privire’.
Excedarea.
Adenomul. Anomalia, anatomia.
Tolkien la catolicul Watson& ‘Margot’—reluarea de pagini—în termenii existentului, empiricul îi e superior aprioricului. Antiteza, Lovecraft & Simenon.
Fermitatea ralierii la marginalizarea mea. Cârdăşia şi socialul; experienţa mea nu poate fi interpretată în termeni de societate, e impropriu, ci de cârdăşie, eventual de clică.
Aşa, cârdăşia e matricea comunitarului—iar clica, forma lui supremă, adică cea mai defirenţiată.
Aşa cum citeam ‘Margot’ (şi Merle, ‘Sawyer’, ‘Alice’, Wanda W., Cocea şi Zincă, inscripţia, pagina, citirea lui London, ’87: trecerea de la obiceiul lui Barthes, la ‘bifare’; recitirea e o formă a aceleiaşi înclinaţii sau tendinţe hedonice, demnitatea literară afirmată, respectul, ceea ce denotă respect—plus întâia pagină a lui Beyle, în ‘89)& verile mele de cititor. Copila din ‘92& elucidarea, momentul. Laura. Laura—paşii, scuar, hainele, clinică.
Minţi îmbâcsite.
Întortocherea.
Naraţiune neliniară, şi ‘haotică’, spontană, guvernată de spontaneitatea—memoriei.
De la o vreme, nu am mai citit aşa, am capitulat, n—am mai citit ca pe vremea lui ‘Margot’—ci bifând, ‘trecând mai departe’—în accepţia caricaturală a predilecţiei mărturisite de Bachelard (spre deosebire de experienţa lui Gracq, Nabokov, şi a evreului argentinian).
Nu era ceva deliberat—cu atât mai puţin resimţit ca împovărător—sau crispant—sau artificial—ci spontan şi deschis.
Simbolicul spontan, al subconştientului, natural, nu acela căznit.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu