‘Din plinãtatea Duhului Sfânt’. Un blog de literaturã şi psihologie. Tablete, eseuri, analize, racursiuri, adnotãri
duminică, 30 decembrie 2012
Supãrarea, etc., ţin de biologic, nu de moral, în sensul cã rãmân legitime, fireşti, chiar când ceea ce le declanşeazã nu e redevabil moralei; comportamentul bolnavului, al debilului, supãrã, înfurie, exaspereazã, chiar când nu e vorba despre responsabilitate. Psihoticul nu poartã rãspunderea, e degrevat—dar purtãrile lui supãrã în mod legitim—fiindcã referinţa realã a acestei interacţii e alta decât aceea eticã, a rãspunderii, culpei, etc.—e biologicã, iar respingerea deranjantului ia o astfel de formã afectivã, de reprobare, cu toate cã rezultatul n—ar putea fi acela vrut. Supãrarea n—are cum îl îndrepta pe psihotic—dar rãmâne o reacţie legitimã.
Supãrarea e reacţia unui organism, nu a unui psihism întrupat, a unui suflet pogorât, etc.. Morala religioasã e morala iluziilor.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu