miercuri, 4 februarie 2015





Cei doi Chaney, Karloff, Lugosi, Lorre, Cushing, Price, Lee.

Azi, joi, 2 (dim.) & 1 (prânz) & 3 (acasã) & 7 ţigãri (seara), din primul pachet de ieri.

Vin. seara, de la 6, mai am opt ţigãri. Sânul întrevãzut.

Azi, vin., haina de iarnã a alunecat în zoaie; tel. era în buzunarul interior stâng. Eram la întâia ţigarã, cred. Am dus tel. şiroind de zoaie pe caloriferul din baie; îngrijorãtoare e pierderea agendei.
Începând de mi. seara, s-au succedat evenimente aparte (clapa, becul, apelul de ieri, tel.).

Tragismul secvenţei.

A rezuma la câte 50 de pag..

Policieruri (cf. marţi seara), comedii, filme gotice, cinema de autor, sau de vedetã, uneori.

Pisicii îi e rãu, azi a vãrsat de douã ori (e a patra zi când se întâmplã asta).

Tragismul, frustrarea, dezamãgirea, privarea, fierea.

Comedii (‘Amiralul …’, ‘Texas …’, ‘Celibatarul …’, ‘Cârlig, fir …’).
‘Avertisment din spaţiu’, de Koji Shima; ‘Rãzboiul monştrilor’, de Shigeo Tanaka.

Sb., de la 7 seara, nouã ţigãri.

Despre ‘O lume …’ şi comedia lui Ionescu.

Sb. seara, tocanã de porc (ca şi la prânz), o plãcintã cu nuci.
Vin. seara, fasole, şuncã prãjitã.

Filme cu Strange (douã), Price, Lugosi, Chaney fiul, Carradine, un film silenţios, unul al lui Corman, şase filme din anii ’70, şi ‘Fantomele casei Hanley’.

Dum. dim., ‘l’Oréal’, tortul (310 mii), trandafiri (150 mii), o pâine.

Grabã. Despre viţel & crema de mentã & ghete & pulpã de porc & cârnaţii de sb..
Ieri searã, Gable (ca ‘Warne’, mire), apoi ‘Forrester’.
Florile de ieri. Dim., vãrsatul. Biletul de azi.

Recitindu-mi analizele, le gãsesc dispeptice şi anoste, apatice, meschine.

Ezotericul şi verbalizarea. Firescul tãcerii. Avuabilul.

Pãtrãşcanu & ‘Kip’ & ‘Tractoarele’.

Azi, marţi dim., cu 100 & 500 & 500 mii.
Azi, marţi, 133 & 150 & 51,2 mii (ţigãri & viţel & cafele, etc.).

Probabil cã nu existã o genealogie conştientã, revendicatã, a lui Tolstoi, aşa cum existã unele pentru Turgheniev, Cehov, Gogol, etc.; ceea ce ne aduce la chestiunea individualitãţii foarte distincte a operelor lui Tolstoi, care nu sunt reunite de o atmosferã, etc., ceea ce face imitabilul unei opere, generalul ei. Operele lui nu seamãnã unele cu altele aşa ca acelea ale altor autori. Aceasta e obiectivitatea desãvârşitã a realismului sãu. Nu existã o matrice identificabilã, ca subiecte, etc., din care sã provinã toate. Ele nu alcãtuiesc o lume, ci sunt lumea. Mulţi se mulţumesc cu reţeta, cu fantasmaticul, cu stilizarea lumii, proprie unui autor. Nu vor o operã care nu e o fantasmã.

Azi, mi., cu 284 & 500 mii.
Azi, mi., 133 & 66 & 62,5 mii (ţigãri & struguri & budincã, zahãr vanilat, cafele).
Luni, 503,5 mii, şi 180 & 20 & 40 & 17 mii (ed. & ţigãri, cola & bilet & budincã & cafele).

Cinci albume, din şapte (cele trei albume despre iubire fiind reprezentate prin înregistrarea concertului).
Mi., zece cântece ale lui Sade.

Azi, mi., 261,5 mii; ieri, marţi, 334,2 mii. Luni, 503,5 & 257 mii.
Sb. seara, 183,2 mii (cârnaţi & budincã & salatã & alune).

Prin urmare, sb., cu: bani pentru alimente, şi 1 & 1 & 1 mil.. Luni-azi: 850 mii. Sb., cam 370 mii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu