marți, 31 iulie 2012

Remarci mai degrabã ale unui moralist, decât ale unui sociolog; dealtfel, releul existã la Simmel, care citeazã, în sociologia lui, moralişti, şi literaturã din tradiţia moralistã (memorialisticã, anecdote—istoria anecdoticã de interes moral, istoria lizibilã, pilduitoare, instructivã). Tonul era mai degrabã al moralistului, indignat, decât al sociologului neutru, impasibil. Nu era tonul ştiinţific, ci acela vehement, al moralistului.
Absenţa, la Simmel, a fenomenelor sociale terifiante, coşmarescul social, ticãloşia, silnicia, abuzul, etc.; Simmel scrie ca un estet al socializãrii, şi privilegiazã interacţiunea plãcutã din saloane.
Vremea& ca filozof.
Sb.—salatã de roşii şi castraveţi, îngheţatã, douã ‘Oettinger Radler’, cereale cu lapte.


Femei. Literaturã—1 ½ ani—2 x romane—însufleţirea. Geografia. Ca filozof. Vipia. Subiectul. Tonul impasibil. Paleta verii. Paleta literarã—artã& divertisment. Valul.
Unsprezece litbloguri (trei franţuzoaice, ‘BG’, canadeza, evreica, Green, francezii, andersonianul, ungurul, ‘Golconda’)—ocazional: ‘Lotar’, etc.—şi blogurile a cinci autori de anticipaţie.
Numai hip—hop şi jazz.
Dum.—‘Pinball Space Cadet’.
Tifla—boarfa dementã, ambele târâturi—pizde în izmene, ‘Mihãiţã’, beţivul care cicãleşte—slinul omenirii, otrepele, una din populaţiile omenirii—cei care te ginesc. 24 z.—rãspicat, tãios.
Articole. Format concis& gestionarea. 2 x romane. Sfatul de marţi. Rocada—cf. vin.. 2 z.. Folia. Otrepe. Prietenie. Urgia. Mâncarea. Bonuri. Orã. Stilul. Precizia. La prag. Banalitatea vieţilor de cuplu. Deprinderea. A împãrţi. Împovãrãtorul.
Neastâmpãrul şi monotonia—novelizãrile ar fi redundante, dacã n—ar exista neastâmpãrul.
Dum.—salatã de roşii şi castraveţi, îngheţatã, cremwurşti, 2 ½ l. de ‘Timişoreana’.

Namilele isterice, huidume isterice.
Şcolarul aruncã lemnul în direcţia câinelui, care—ncepuse deja sã alerge; expresia câinelui e foarte stranie, iar atmosfera pare una interbelicã, de restrişte griviţeanã. Şcolarul cautã un ştreang. În timp ce doi cautã în rulotã, şcolarul moare spânzurat.
‘Electric …’, ‘Busta …’, ‘Porgie’, ‘Moms’, ‘Vibrant …’, ‘Jam’, ‘The Fire’ ….
Stilul naraţiunii—Evangheliile, Patericul. Evreul argentinian cãuta naraţiunea prin imagini, nu complexitatea intrigii, ci simplitatea. Cu ce a atras luarea—aminte.

Lâncezeala, delãsarea, îmbâcsirea.
Thrilleruri& prozã scurtã& dramaturgie& poezie.
Poezia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu