![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxcJAjwhuezcmDWQru2aj3EXxCIq-T6Au6V0dEJF_rKBd9fmuwNTi7CuxMxa4zA_MOMH4a5TQO9Lrei2O77w4UnXgoXW0kAkBG4qGQrfW4DEiPb_3jnrB9DjfXA7_27nQug2mxLiwy_1vr/s400/velimirovici-NVsder.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgerped28wKGW-r2uiAuNI8Vr2jI4hkzXYd9B83-57Iex0MixphgLJLyEdxRGZikKQ1MpNeruVVnNRkkqJNc6IyLemHnbeyQFF7RH73I714LmJ3XeyJmtAT_AChFgGsqgGw7E4aOR38tt_W/s400/sf.nicolae-velimirovici.jpg)
Sf. Nicolae Velimirovici, ‘Rãspunsuri la întrebãri ale lumii de astãzi’, v. I
Ceea ce face Sf. Nicolae Velimirovici e sã expunã lãmurit, desluşit, luminos şi echilibrat, predania, credinţa, adicã ortodoxia creştinã, ceea ce e primit în credinţã—fãrã a inova şi, pe cât cu putinţã, fãrã sã devieze, şi numai pedanteria de catedrã a putut face ca ceea ce e în sine un merit însemnat sã ajungã sã treacã drept o lipsã. Sf. Nicolae nu e un teolog de felul lui Barth, Bulgakov sau al marilor autori nemţi postbelici, şi nimeni nu—l înscrie în clasamentele celor mai importanţi teologi ai sc. XX; el înfãţişeazã credinţa primitã, iar creativitatea e reprezentatã, la el, de facultatea aparte de a alege, orândui, aranja şi elucida. Profunzimea lui e însãşi aceea a credinţei primite şi asimilate.
Aceastã credinţã primitã nu e aceea din manuale; are incongruenţe şi trãsãturi accidentale, cum e şi firesc atunci când e vorba de o dinamicã a asimilãrii individuale a credinţei. Cititorului îi sunt utile atât receptivitatea, cât şi libertatea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu