Canadezul Madison se întreabă şi el despre cauza lipsei de urmaşi a lui Merleau—Ponty: pe de o parte, aceeaşi soartă, indiferenţa filozofilor francezi născuţi în anii ’20, au avut—o şi Sartre, Marcel, etc., existenţialiştii în general—pe de altă parte, chiar în vremea sa a fost eclipsat de Sartre, etc..
Madison are observaţii de fineţe—Ricoeur ca urmaş al lui Merleau—Ponty, demodarea fenomenologiei (ca formă a modernităţii),
Dar
Merleau—Ponty![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjC7XUqVjKQSC9503zeBo5XQ8Xv68leKCoFAWkmhFYoi0NXNSylVBo1xVU5B5f0Yldo-dZLtqaFOO3Pow6eIEp-7QVTW9eXWh7XT-4rAZePsayJZlEJL9c5CpA7dNN6JVgl5o5Cy27r64SX/s320/mppic01.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjxRFA-5i0ONf1ZEcxfO7PianQtEv9QgoSRqwTHrE_ZW295Pg9GdNzfJ5-GxMdYgF_uBVeAnSGKjbqrx-CFoh9Am7ied-9bE7Qp3XEcuVHr1xj9h7KSxEon2EdfAX2ax5Ip38X4nge2DS1L/s320/Maurice-Merleau-Ponty3.jpg)
, girantul stalinismului, se raliase, de fapt, antiumanismului ce avea să devină curent în Franţa anilor ’60. Cultura filozofică franceză postbelică a cunoscut, dealtfel, schiţe ale antiumanismului chiar de la început. (În context, e ironic că Madison citează tocmai eseul din ’47, legitimarea totalitarismului, în numele viitorului ipotetic.)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu