vineri, 10 ianuarie 2014


Inegalităţile sociale sunt proiecţia răului din fiecare om (precedenţa diencefalului), sunt numai forme, nu substrat; ceea ce nu a putut să observe Marx e că amoralismul burghez e nu avangarda emancipării, şi semnul nerăbdării revoluţionare, ci scindarea cea mai absurdă a fiinţei. Nu morala e apanajul epocii burgheze, ci amoralismul (sfruntat, cinic, teribilist, blazat—sau cârpăceala precritică a aiuriţilor), negarea întâietăţii acelei dimensiuni interpersonale pe care Feuerbach, încă alimentat de teologie, de religie, o sublinia şi o recomanda.
Aşa—zisa etică a comuniştilor e numai morala instrumentalizată, aservită, manipulată, mânuită, stâlcită, deontologică, deoarece comunistul e dispus la orice eroism, numai să nu i se menţioneze morala, numai să o scurtcircuiteze; există, la comunişti, ca şi la nazişti, o fobie a interpersonalului, excesul contrar al moralismului şi miopiei ipocriziei burgheze; în numele ripostei date ipocriziei, talibanii propun amoralismul, inclusiv sub înfăţişarea eticii.
Iar în vieţile lor, la Lukács ca şi la Heidegger, numai dezmăţul şi josnicia unor sceleraţi şi psihotici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu