miercuri, 25 noiembrie 2015




Joi seara, ‘The Black Hand’ şi ‘The Vine of Death’, episoade din ‘Demon Street 13’. Curt Siodmak a regizat aceste naraţiuni europene, al căror farmec pare antebelic.

Un chirurg eminent îşi transplantează mâna unui accidentat, despre care află apoi că fusese un ucigaş de femei; mutilarea cadavrului nu fusese observată de poliţie. Variaţie pe tema ‘Orlac’, având ca substrat ideea ‘memoriei corporale’, a memoriei (şi autonomiei volitive) a organelor. Se poate presupune ori că mâna e ucigaşă pentru că e o parte din trupul asasinului (aşadar, grefa care preia controlul asupra gazdei), ori că şi în cazul acestuia, mâinile erau responsabilele reale, ‘partea ucigaşă’.
O altă idee e că organele umane nu sunt ‘piese de schimb’. În situaţia chirurgului, poate că profanarea cadavrului sceleratului a fost nelegiuirea inegalabilă.

Soţia unui savant încrezător şi aiurit din Copenhaga e asaltată de vecinul dibaci (un comis-voiajor vârstnic); savantul credul intenţiona să planteze în seră nişte seminţe provenite din Malaya, dar, ajuns acasă, e omorât accidental, înjunghiat cu lama pentru care luptau soţia lui şi vecinul, iar cadavrul e ascuns în stratul pregătit pentru plantă, care se înalţă din mormânt ca pentru a-l răzbuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu