marți, 2 februarie 2016




Cele cinci filme muzicale, din ’36-’44. Însă numele unui regizor evreu e de două ori scris greşit, abreviat.

Atâtea ifose care înseamnă nimic despre nimic (intelectualii victorieni, etc.).

Legătura dintre Ritt şi Gorcey e dramaturgul Kingsley.

Diferenţa dintre cele mai cunoscute două romane ale lui Beyle e şi aceea dintre două forme de realism. Ele diferă prin modalitatea realistă întrebuinţată. (Reflecţie inspirată de câteva rânduri despre un film de la începutul anilor ’50, cu Marika Rökk.)
Cele mai faimoase două romane ale lui Beyle corespund unor estetici diferite, întocmai ca acelea ale lui Flaubert; însă nu ştiu dacă se poate afirma acelaşi lucru despre cele ale lui Camil P.. Cu alte cuvinte, pentru acesta din urmă, predilecţia e de ordin axiologic. E posibil ca ele să fie diferite numai ca opere, însă nu ca direcţie.

Aceşti oameni dispuşi să vadă filme suedeze sau ungureşti fără subtitrare.

Predilecţia lui Gib M. pentru FMD e un fapt de viaţă, nu de artă.

Posibilităţile comediilor muzicale de odinioară mi-au amintit de Beyle.

Inspiraţia şi dorul de ea; pentru că, uneori, ajungem numai să jinduim inspiraţia. Inspiraţia e dată, în sensul că cere o conduită; de aceea, unii amintesc harul, alţii libertatea. Libertatea e necesară primirii harului. Libertatea e a aspiraţiilor sincere, cu care se identifică fiinţa.

Şahistul: ‘Cavalerii teutoni’ (biserica, apărarea), Chaplin, Asimov, Bonaparte, Tolstoi.

Seriale (romanii, saxonii) & sovieticii & Lee, Kinski, Franco, pretinsul impostor.

Dum. seara, mă gândesc la Corman; meritul trebuie înţeles nu ca diluat în gloată, ci ca viu în persoană.

Kristina Söderbaum în ’44 & Elfie Meyerhofer în ’43 & Magda Schneider în ‘43& Marika Rökk întotdeauna & dra. Grable în ’48 & sexualitatea austriecei Nadja Tiller. Plus fetele dintr-un muzical al lui Busby B..

Filmul ca operă, inefabilul şi imponderabilul.

B. MacLane & M. Stone & Burr.

Trebuie să repudiezi surogatele nu din indiferenţă faţă de fantezie, ci dimpotrivă, pentru a nu accepta contrafaceri penibile. Surogatele semnifică nu aspiraţia fanteziei, mersul ei, înălţarea ei, ci sfruntarea. Respectul neavenit e în logica lui Trăsnea. Există situaţii de fantezie realizată nedeplin, dar acelea sunt distincte.

Vin., de la 11 ¼ seara, ‘Regina Kelly’ (fără ultimele aproape 20 de min.).
2 ¼ dim.—7 ½ dim.—9—cafea—11 ½, prânz: ciorbă de viţel—baie—1—4—5 seara—6. Sb., 9 ţigări: 9 dim.—12 & o ţigară, la 1, după baie & două ţigări, 4—5 seara, cozonac. Sb. seara, citit 2 ½ ore, până la 9 ¾.
Sb., de la 10 ¾ seara, filmul despre Mahlon.
Luni seara, citit 1 ½ ore. Până la 1 ½ dim., un film cu Pamela Baker şi Teresa Mae Allen.

Sb. dim. mai aveam 300 & 100 mii, şi 14 & 8 mil..
Sb. dim., 155 & 40 & 369 & 68,2 mii [ţigări & castraveţi muraţi & aproape 1 ½ kg. de ceafă de porc, un kg. de viţel & pâine, cafele, budincă]. Vin., 155 & mii [ţigări & ]. Joi, 79,1 & 215 & 181,5 mii [choux …, cafea & ţigări, icetea & orez, pui, cafea, usturoi]; mi., 195 & 40 & mii [ţigări, cola & gogoşi & ]. Marţi, 155 & 174,3 & 110 mii [ţigări & polonezi, pâine, cafea, ketchup & web]. Luni, 155 & 115,4 & 113 & 190 mii [ţigări II & choux …, pâine, cola & polonezi, cafele, pâine & ţigări, cola].
Dum., 155 & 420 mii [ţigări & tortul, 3 kg. de portocale, cafea, pâine, cola, budincă, săpun, două sacoşe]. Tortul e 17 lei; cele 3 kg. de portocale, 13 lei.
Luni, 155 & 150 & 317,3 mii [ţigări & trandafiri & pâine, salată, cafea, Aslavital]. Luni seara, 1,21 mil. [vols.].
[Sb. şi dum., 1,21 mil..]

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu