duminică, 8 martie 2015




Mi., 25 & 230 & 204 & 60 & 120 & 160 mii [cafea & bilet & ţigãri, brichetã, chipsuri & bilete]. Joi, 125 & 70 & 261 & 133 & 50 & 75 & 16 mii [struguri & salatã & cotlet, budincã, pâine, banane & ţigãri & cafele, cola & plicul].
[Joi, 470 & 261 mii.]
Vin. seara, 150 & 365 & 50 mii [ziarul & ed. & bomboane ucrainene]; vin., 55 & 50 & 133 & 50 mii [ouã & salatã, alune & ţigãri & cafele, etc.].
Sb., 133 & 145,2 mii [ţigãri & salatã, cafele, cola]. Vin., 290 & 565 mii.

O cãlãtoare blondã, adultã, cu blugi strâmţi, care citea o ediţie cartonatã a ‘Turnurilor din Barchester’ (‘CRD’)—admirabile gusturi clasice, pentru psihologia acelui Michelangelo al burgheziei (poate cã titlul i-ar reveni, cu tot atâta dreptate, şi lui Balzac). Cineva care citea Trollope, în tren …. Adulta blondã era, poate, pe la jumãtatea romanului. Eu am rãsfoit un ziar (despre concertul lui Kayne W., pneumopatia bãtrânului Nimoy, aniversarea lui May, de la 1842, France despre puţinul ştiut bine, atracţiile turistice ale Budapestei, condamnarea lui M. Columbeanu pentru agresiune sexualã, penuria de nominalizãri ale afro-americanilor la premiile cinematografice, şi predilecţia lui Crowe pentru rugby). Probabil cã titanismul burgheziei clasice existã mai degrabã la francez.

Mi. seara, trei cârnaţi, cartofi prãjiţi, salatã, cafea.

Fumat. Orã. Necruţarea. Titluri & blogul …. Sumarul. Cântece, orã & grabã & confuzia, cf. ieri & actriţa & inegalitatea, filmele neizbutite, idealizarea, eşecurile patente & nu tot ce se filmeazã e şi interesant.

III: confuzia, cf. ieri (Karloff luat drept Lugosi; era şi moda referinţelor simiene) & ţigãri & ideea, locuinţã, tãios.

Cele trei opere ale lui Lewis, de la mijlocul şi din a doua jumãtate ale anilor ’40.

Esenţa: ocultismul & SF (androizi, inspiraţia însãşi fiind o capodoperã a cinemaului B) & fantasticul folcloric. Suspansul şi dramatismul. Atkins şi Burman au sesizat farmecul filmului. Canby e poate unicul care a dat o cronicã pertinentã.
Mi-am reamintit fizionomia lui Atkins, am regãsit trãsãturile.

Firea posomorâtã, morocãnoasã, însuşi aprioricul temperamental, nemaleabilitatea, crisparea (apoi, spasmele psihice).

‘Karenina’, ‘Rãzboi …’, ‘Pe aripile vântului’, personaje; iubire, eroism, tragedie, suflul epic.

Epilogul lui Chan & prologul sfâşietor, soţul. Posibilitãţile tragismului romantic, deasupra cârpãcelii la care mai recurgea, în care decãdea.

Cinci filme (‘Umanitatea’ & 1 & 3). Douã în martie: ’50 & ’62.

Joi, citit: 6 ½ seara-8.

Patru westernuri. Un al cincilea film al actriţei delicioase.

Vremea. Vrafuri & citit … & cinema. Copile. Leafa. Rânjetul obraznic. Tiflã. Sugestii, colegi. Romane, cf. azi (joi), ruşii, nesaţ. Plictis. Aer. Citit … & cinema. ≠, simpatia, a trişa, amorţire, apatia, resortul. Westernuri & actriţa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu