marți, 19 februarie 2013

Vârtejul de spumã murdarã. Descurajarea, apatia, demoralizarea, vârsta, blonda retardatului galant




Ignorã atâtea despre Milne, Twain …. Rãstãlmãcirea. Imprecizia. Sublinierea echivocului. Ecranizarea—nemenţionatã—miza.

Prezumţia falsã. Nu a fost un eşec, nepricepere—dimpotrivã.

Blasfemia—singurul Bach de care ştiu.

Cartea îmbibatã. Nordicul. Tarabe.

Glam—ul îndreptat cãtre blues, hard, heavy. O reşapare din mers, reinventarea.

Recenzia e, cum îi spune şi numele, numai primirea, întâiul pas, recepţia, receptarea iniţialã, întâmpinarea—aşa se şi numea critica de resort …. A recenza nu înseamnã a explica—sau a pretinde, mãcar, sã explicit—acţiunea de artã, acţiunea specificã a cutãrei arte. O recenzie oferã numai evaluarea preliminarã şi grãbitã, expeditivã, orientarea iniţialã, numai primul pas.

Un cântec trebuie sã fie mai mult decât câteva acorduri, sau un refren.

Londoneza are tendinţa de a reabilita ceea ce e subapreciat—şi de a critica restul—Dickens, Chandler (a cãrui adâncime psihologicã o menţioneazã, totuşi, undeva), Melville, Clancy, chiar … Tolkien. Se poate recurge la ea pentru reabilitarea a ceea ce e vitregit. Inconvenientul experienţei travestite ca esteticã—psihologia, psihologicul mai precis, date ca estetic. Valabilitatea implicatã e obiectivã, ar putea, chiar, sã nu fie strict individualã—dar n—are cum fi universalã, fiindcã se referã la rãspuns. Subiectivul nu e arbitrar—e original şi ineluctabil, de nedepãşit. Adevãrul aprecierii e acela al unei relaţionãri, sau situãri, originale, condusã de norme unice. E o cunoaştere neconsensualã—fãrã pretenţii la universalitate.

Uneori, recitirea e îmbiatã de densitate, tridimensionalitate, complexitate, baroc—alteori, însã, de simplitate, cursivitate.

‘Love …’& stilul& postarea, ieri (sb.), cartea& neîndemânarea, brutalitatea, romancierul—tonul rudimentar, etc.. Rev..

Nimeni altcineva—dintre cei pe care îi citesc eu—nu le mai recomandã.

Reacţii de plebeu, fronda semidoctului—afectarea iconoclastã.

Mirosul şi carura lui Wilde.
Flecãreala—diseminarea—larma, harababura.

Recitirea inspiratã/ inspirat sã recitesc.

Umoristul. Romane umoristice.

‘Astrid Bramhill’.

‘in these books, where there’s so much action and adventure’& ‘these books are fun, exciting adventure stories, with main characters who gain purpose and change through their adventures’.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu