luni, 3 octombrie 2011

Parchet strãlucitor

Parchet strãlucitor






Luni, de la 4—casã. De la 8 ½, fumat.
Azi, o primã spãlare a unor porţiuni din parchet.
Mama despre farmecul tânãrului De Niro; ieri (dum.)—chipsuri, şi azi—valuta (II). De Niro, înainte sã devinã un neanderthalian.

Filozofia ‘cãii înguste’, a fantei; în cunoaştere e la fel ca în sexualitate şi în religie. Corespunde numai o strungã, un defileu, ceva strâmt.
Îmi place formatul literar al lui Horguelin—Horguelin, Schudt, patrologul, baptistul, rareori Ep.—şi cele câteva însemnãri ale mele (despre ortodoxul canadez, evreul berlinez).

Opt ţigãri în 3 ½ ore (10 ½--2).

Joi, am ajuns la Missã în timpul predicii despre îngeri—vicarul vorbea despre ‘preocuparea laicã’, ilustratã de Bergson (care ar fi spus cã îngerii sunt creaţi pentru a Îi da slavã Lui Dumnezeu), Dan Brown şi Pleşu; teologia localã era reprezentatã, în predicã, de Cl. Dumea. Citatul din HB pare cu totul improbabil. Nu cred ca HB sã fi scris vreodatã aşa ceva despre îngeri, nu mi se pare plauzibil; nu e nici consonant cu preocupãrile lui—când, unde ar fi scris el despre îngeri, şi în felul acesta aşa de realist?
‘Preocuparea laicã’ era caracterizatã, la Dan Brown, ca ‘exageratã’ [?]; Cl. Dumea ilustra teologia, ‘pe plan local’. Eu am ajuns tocmai când vicarul vorbea despre angelologia Sf. Toma, definitã prin frumuseţea tratãrii. Sf. Toma, Cl. Dumea, Bergson (cu prenumele pronunţat barbar), Pleşu (privilegiul îngeresc de a se afla în contact deopotrivã cu Dumnezeu şi cu oamenii) erau referinţe pozitive; numai Dan Brown, ca autor al ‘operei’ ĨNGERI …, era un pic dezaprobat.
‘Nimeni nu e ceea ce pare a fi’—concluzia a 1 ½ ani.
Joi—mâncat doi hamburgheri dubli la dejun—apoi banane şi un profiterol de ieri. La cinã, o pizza.
Inspirat de postãrile lui Horguelin despre naraţiuni; existã la el şi un elogiu al cãrţii ample, al bucoavnei—aceea despre Hitchcock, care l—a fermecat.

Idealul horaţian, vârsta, risipã, raţiunea.
Joi spre vin. am dormit vreo 2 ore; de pe la 3, la 5: fumat. Ieri searã, pe ploaie, dupã ţigãri; fumat, de la 7 ½.
Fetiţa cordialã, discreţia hematologei, lãbãrţata, RK, rãul, vârsta şi idealul horaţian, boarfa.

Ieri, sb., am mâncat plãcintã cu mere (patru felii) şi nişte şuncã rãmasã de vin.. Cred cã am bãut trei cafele.
Precedentul blog l—am scris vreme de 2 ¼ ani (28 l.); nimeni nu folosea etichetele şi nu descãrca nimic.
La predicã, vicarul a insistat cã Sf. Thérèse scria despre ‘calea cea îngustã’; a reluat ideea la finalul predicii. Gafa e destul de penibilã. Spiritualitatea sfintei era în acest fel denaturatã. A fost amintitã obtuzitatea stareţei. Nu şi drama familialã a sfintei. O predicã ipocritã şi ignorantã.
Dum., fumat pânã la 9. La cinã, plãcintã cu brânzã.

Luni am dormit vreo 9 ore: 3 ½--6 ½ (dupã opt ţigãri din al doilea pachet din ajun, 11 ½--3), 8 ½--pânã dupã 2 ½.
Eseuri, analize, racursiuri, lapidaritatea, subiecte. Literaturã, sexualitate, filozofie, artã, religie.
Tableta, formatul tabletei—patrologul, Schudt, baptistul, Horguelin, lapidaritatea testatã. Eseuri& analize. Eseuri& analize& literaturã& lapidaritatea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu