luni, 3 octombrie 2011

Acasã

Acasã





Joi, deşteptarea la 4; fumat: 5 ½--7 ½ (8 ţigãri), apoi 10 ½--

Încã şi—atunci, mi—ar lipsi Missele matinale.
Necorespunzând nici aspiraţiei spre estetizare, nici nobleţii fireşti, nesilite, nici inteligenţei mele.

Existã o tendinţã de a mã gândi mai degrabã la lucruri închipuite, numai imaginate—decât citite, cunoscute, trãite, întâlnite.
Sb., iarãşi trei cafele.

La Missa de searã, vicarul l—a citat pe ‘Fer. John Newman’—pentru exegeza parabolei rãsplãtirii muncitorilor. ‘Nu e deajuns sã fim catolici’—iar competitivitatea e otravã. E potrivit ca Newman sã devinã o autoritate patristicã modernã; iar ca teolog patristic, i—a precedat pe rãsãriteni. A fost patristic înaintea rãsãritenilor; şi nu numai el, dealtfel.
La 2 ani—ed. ě; la 3 ani—listarea.
Cãrţile pentru Paşti—ortodoxul francez& bulgarul& predicile africanului& basme, epopeea, eseuri, VH. Joia Mare—vremea, ziarele, Dana, tarabe, RT.
360/ l., adicã 12/ zi. 2, 7 mii în 7, 5 l. înseamnã 270 în ¾ l., aşadar 360/ l..

Pachetul de marţi—V; mi.—VI şi VII, joi—VIII, vin.—IX. Însã azi am reînceput numãrãtoarea pachetelor.
Mi—am amintit cã un motiv al scãderii interesului meu faţã de ceea ce a scris J. H. Newman e o apreciere a baronului englez, care cred cã reproşa tonul acestor scrieri. Ceva le displãcea moderniştilor la acest (pretins) precursor.
Un colet cu cãrţi impozant—de ex., azi: unul de vreo 5 ½ kg.—are întotdeauna ceva magic, ceva de cutie magicã, ceva arãbesc sau chinezesc, asiatic. E întrucâtva ca un cufãr din ‘Halima’. Semnificã bucuria în vrac, nu cu ţârâita; iar azi mi—a plãcut şi logoul ed.. Asiaticii sunt buni la reprezentarea abundenţei de plãcere.
Luni: fumat, 6 ½--11.
La 33 de ani, am viaţa unuia de 80—existenţa diminuatã, redusã, neaerisitã.
Când comportamentul meu devine aşa de noroios.
De la 12, AL DOILEA PACHET DE ŢIGĂRI.

De trei ori, nimic n—a ieşit aşa cum s—a crezut, aşa cum pãrea sigur—în ian.—iun. (expatrierea, arhipelagul), în iul., în aug..
Existenţã de octogenar.
Marţi—fumat opt ţigãri din al doilea pachet de ieri. De la 3 ¾--casã.
De la 12—15 ţigãri (fumasem 2 dupã Missã, şi alte 3 de la 10 ½. Corectarea proastei autoreprezentãri.
Practic, marţi n—am fumat de pe la 3 ½ pânã dupã 10 ½. Casã, piaţã, Missã, cinã, postãri.

Fluxul vieţii e mai important decât obiectele care o servesc.

Cei trei pe care îi numeam ‘Arhim.’—sibianul, ieşeanul, patrologul.
Ipocrizia şi falsitatea—lipsa autenticitãţii—lipsa cordialitãţii simple. Ieri m—am gândit la cele douã zâmbete nimicitoare (opincarul şi ‘zâmbetul reflectat’)—‘spatele mãştii’.
Din al doilea pachet de ieri—ieri, patru ţigãri.
Vicarul a predicat despre curiozitatea lui Irod Antipa.
Joi—fumat, de la 6 ¼ (dupã cele 16 ţigãri din ajun).
Joi—fumat pânã la 1.

La predicã, paróhul a vorbit despre Templul reconstruit, inhabitarea Sf. Treimi, îndumnezeire, a amintit un cuvânt patristic latin despre demnitatea creştinului. Predica a început cu reconstruirea Templului, a trecut la îndumnezeire, sãlãşluirea Ipostaselor Sf. Treimi în credincios. Un paróh de rit latin care predicã îndumnezeirea. A citat locul patristic despre conştientizarea demnitãţii de creştin. Aspiraţia Romei de a predica creştinismul generic, deschis, universal, ecumenic.
Azi, elogiul autorilor NEMIRA, şi dublarea istoriei literare a unui francez.

Trebuia sã fi început de joi cititul. 4 x 6 ore.
Azi, sb., de la 5 ½ la 1, primul pachet al zilei. Apoi, al nouãlea pachet dupã numãrãtoarea reînceputã (luni).
Colanţii aceia. Mireasma.
Fusta Danei.
Opincarul ştie despre femei ceea ce ştie un bãrbat urât şi nevrut.
Nu existã singularul. Orice femeie e FEMEIA.
ĨMPOTRIVA REPRIMĂRII. Orientare decis anti—asceticã.
Nu cititul ca formalitate anostã—ci 8—10 ore.
Când/ cât nu doresc, parcã nu sunt eu.
Un neam de reprimaţi.
Fumat, pânã la 3 ½, 12 ţigãri din al doilea pachet de azi—adicã, sb.—42 de ţigãri.
Fezabilul ameţitor.

Dum. seara—chipsuri, bere, fumat, ‘Sawan Ka …’. Le descopãr pe rând, treptat, în secvenţã, câte una.
Vindecarea de ruşine, în seara aceea de coşmar şi de sfruntare.
Dum. am bãut berea cu mai multã poftã ca—n ajun. Ascult necontenit SAWAN KA ….
Dum.—fumat pânã la 2—29 de ţigãri [8+ 1+ 20 de ţigãri].

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu