‘Din plinãtatea Duhului Sfânt’. Un blog de literaturã şi psihologie. Tablete, eseuri, analize, racursiuri, adnotãri
luni, 23 septembrie 2013
Dar anglo—saxonii greşesc crezând că tânărul Hegel se referea la—şi scria despre—‘minte’; era vorba despre uman, omenescul înţeles în ansamblu. Sublinierea naturii spirituale a omului nu implică reducţionismul evident în referirea anglo—saxonă, arbitrară în acest context, la ‘minte’. Hegel e filozoful umanului, nu al ‘minţii’, al cogniţiei în sensul neopozitivist anglo—saxon, implicaţiile neopozitiviste ale termenului britanic îi sunt străine. ‘Mintea’ e o traducere greşită—şi o elucidare falsă—pentru ceea ce înseamnă Spirit la Hegel—altceva decât simpla minte a teoriei cogniţiei; Hegel nu făcea teoria cunoaşterii în sens restrâns.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu