‘Din plinãtatea Duhului Sfânt’. Un blog de literaturã şi psihologie. Tablete, eseuri, analize, racursiuri, adnotãri
miercuri, 23 decembrie 2015
Sâmbătă seara, ‘The Murder Market’, episod al ‘Răzbunătorilor’, cu Diana Rigg.
Steed află întâmplător că elementul comun al multor cazuri de omucidere e agenţia matrimonială care lucrează cu un acelaşi fotograf; cazurile converg către studioul foto, iar acesta indică spre agenţie. Cel a cărui asasinare o investiga Steed era unicul care să nu fi fost clientul agenţiei matrimoniale (ceea ce face ca prezenţa rudei lui la agenţie să pară absurdă). Steed e recunoscut de fotograf, după ce colega lui fusese recunoscută de asasina de la agenţia matrimonială; cele două se întâlniseră în apartamentul uneia dintre victime, iar ucigaşa fusese imprudentă, lăsând-o în viaţă pe vizitatoare.
În acest episod, Steed are un joc militar, cu figurine. Diana Rigg cântă la trombon.
Intriga e atât de neverosimilă, pentru că verosimilitatea e subvertită cu o nonşalanţă insolentă. Prefăcându-se moartă, colega lui Steed e expusă într-un sicriu şi se îmbată cu şampanie, într-o încăpere dintr-un loc neprecizat; formalităţile pentru înhumare, etc., sunt ignorate surâzător, deoarece aceste întâmplări sunt într-o ţară neinstituţională. Această parte a scenariului, ca şi înmormântarea, e mai convenţională. Realizatorii se preocupau exclusiv de vitalitate, nonşalanţă, umor.
Există o scenă de acţiune, ca deznodământ, şi include bătaia între femei.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu