luni, 14 decembrie 2015




Beaudine a început să regizeze în 1915, şi a filmat scurt-metraje vreme de şapte ani. Cariera lui poate fi expusă în şase faze: scurt-metraje în al doilea deceniu al sec. XX, apoi lungmetraje silenţioase, comediile cu vedete, filmele britanice, filmele cu buget redus, regia de televiziune; a parcurs toate formele industriei, de la scurt-metraje la serialele TV, a fost prezent pe platouri de-a lungul întregii istorii, de la scurt-metraje la televiziune. Nu atât de dibaci ca Lewis, era mai bun decât Rosen, care îi era net superior lui Newfield, aceasta pentru a da o idee despre diversitatea calitativă a regizorilor.
Începând din ’22, a regizat lung-metraje.
A regizat multe comedii (Sennett, Fields, Hay, Langdon).
În Anglia a regizat câteva filme cu Hay.
A revenit în SUA în ’37, şi a început să lucreze pentru studiouri modeste, fiind penalizat de studiourile mari pentru dezertare. Îi e atribuită transformarea în comedii a filmelor despre puştii din Cartierul de est, la cârma cărora îi succedase lui Lewis. A regizat filmele despre Kitty O’Day şi ultimele filme despre Chan, găsesc în filmografia lui patru din cele şase filme cu Winters, mai puţin al doilea, ‘New Orleans’, şi ultimul, ‘Dragonul’. Cred că îmbunătăţea şi ridica nivelul francizelor pentru care lucra, le transforma. Nepretenţios, lucra cu ceea ce îi era oferit. E plauzibil că îi plăcea comedia. Încrederea care îi era acordată în anii ’40, când a regizat atâtea francize, apoi în televiziune, e concludentă pentru profesionalismul lui.
În anii ’50 a lucrat în televiziune (inclusiv pentru Disney), mai ales seriale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu