‘Din plinãtatea Duhului Sfânt’. Un blog de literaturã şi psihologie. Tablete, eseuri, analize, racursiuri, adnotãri
miercuri, 25 noiembrie 2015
Joi seara, ‘The Black Hand’ şi ‘The Vine of Death’, episoade din ‘Demon Street 13’. Curt Siodmak a regizat aceste naraţiuni europene, al căror farmec pare antebelic.
Un chirurg eminent îşi transplantează mâna unui accidentat, despre care află apoi că fusese un ucigaş de femei; mutilarea cadavrului nu fusese observată de poliţie. Variaţie pe tema ‘Orlac’, având ca substrat ideea ‘memoriei corporale’, a memoriei (şi autonomiei volitive) a organelor. Se poate presupune ori că mâna e ucigaşă pentru că e o parte din trupul asasinului (aşadar, grefa care preia controlul asupra gazdei), ori că şi în cazul acestuia, mâinile erau responsabilele reale, ‘partea ucigaşă’.
O altă idee e că organele umane nu sunt ‘piese de schimb’. În situaţia chirurgului, poate că profanarea cadavrului sceleratului a fost nelegiuirea inegalabilă.
Soţia unui savant încrezător şi aiurit din Copenhaga e asaltată de vecinul dibaci (un comis-voiajor vârstnic); savantul credul intenţiona să planteze în seră nişte seminţe provenite din Malaya, dar, ajuns acasă, e omorât accidental, înjunghiat cu lama pentru care luptau soţia lui şi vecinul, iar cadavrul e ascuns în stratul pregătit pentru plantă, care se înalţă din mormânt ca pentru a-l răzbuna.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu