‘Din plinãtatea Duhului Sfânt’. Un blog de literaturã şi psihologie. Tablete, eseuri, analize, racursiuri, adnotãri
joi, 27 iulie 2017
Luni seara citesc despre Comte (repetitor la Politehnică, teoretizarea evenimentelor personale), ‘Biserica pozitivistă’ (religia umanităţii, ‘Sinteza subiectivă’), Caroline Massin, Clotilde de Vaux, Spencer, R. Rémond, ‘Comte şi pozitivismul’ (Mill), antropologia istorică, Claude Bremond, Schmitt, Pavel (‘Mirajul lingvistic’), É. Souriau, diegeză, pilde morale, istoria imediată sau a prezentului, Nozick, ‘Anarhie, stat şi utopie’.
Hardy cunoştea scrierile lui Lewes, Stephen, Renan, Spencer [1]. Hardy avea trei din lucrările lui Renan (‘Iisus’, ‘Apostolii’, ‘Sf. Pavel’).
Referitor la Spencer, v. Bernard Lightman, ‘Global Spencerism: the communication and appropriation of a British evolutionist’.
Pentru o bibliografie Renan, v. pag. 677 — 679 ale vol. V al ‘Bibliografiei critice a literaturii franceze’ a lui Baguley.
NOTE:
[1] Cf. Pamela Gossin, ‘Thomas Hardy’s Novel Universe. Astronomy, Cosmology and Gender in the Post-Darwinian World’.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu